Impreza- okiem DJ-a
W poprzednim artykule opisałem standardowe kroki przy organizacji wesela od strony organizatora (Pary Młodej).
Czy zastanawiało Was, jak to wygląda od strony DJ-a? Jestem przekonany, że tak.
Po wyłuskaniu przez organizatora z tłumu ofert tej najlepszej- oferty wymarzonego DJ-a i po zarezerwowaniu terminu zaczyna się jego praca.
Nie każdy DJ to tylko DJ na wesele. Niektórzy zajmują się także obsługą muzyczną wesela i poprawin, nagłośnieniem i oświetleniem imprez okolicznościowych lub imprezami dziecięcymi wraz z animacjami dla dzieci. To wszystko zależy od wykonawcy.
Tak naprawdę kluczowym elementem realizacji imprezy jest planowanie.
Bez znaczenia jest czy wykonujemy tylko nagłośnienie z oświetleniem imprezy, czy wesele z poprawinami- zawsze trzeba sporządzić plan. Nie można liczyć na łut szczęścia i zastanawiać się czy nam to „wyszło”.
Podczas rozmowy z Klientem, warto określić ramy czasowe, miejsce imprezy oraz ważne momenty podczas trwania imprezy (warte odnotowania w planie). Dobrze jest także posiadać numer do osoby, która jest na „miejscu”.
Dodatkowo, by mieć spokojne sumienie, można określić działania w razie wystąpienia sytuacji kryzysowej (brak prądu, pożar lub zalanie lokalu itp.).
Wbrew pozorom powyższe czynniki nie są takie „niemożliwe” do wystąpienia. Zdarzają się rzadko, lecz się ZDARZAJĄ i warto wiedzieć, co robić i z kim się kontaktować.
Nie poddajmy się „czarnowidztwu”. Planujmy dalej. W pewnym momencie otrzymujemy gotowy plan- zawierający masę informacji ważnych dla wykonawcy (DJ/prezentera).
Konferencja wraz z bankietem firmowym może trwać kilkadziesiąt godzin dla wykonawcy.
Skąd ta liczba?
Informacje od Klienta X
Miejsce: Poznań
Rozpoczęcie konferencji: 10:00
Zakończenie: 17:00
Impreza taneczna: 20:00
Zakończenie imprezy tanecznej: 03:00
Wg tych obliczeń czas pracy wykonawcy (wg. organizatora) wynosi 17 h.
Poniżej realny czas pracy wykonawcy:
6:00 Rozpoczęcie załadunku sprzętu/ sprawdzenie listy niezbędnego sprzętu
7:00 Zakończenie załadunku sprzętu/ wyjazd
30 minut dojazdu
07:30 Przyjazd na miejsce/ rozpoczęcie rozładunku
08:00 Zakończenie rozładunku/ rozpoczęcie rozstawienia sprzętu
09:30 Zakończenie rozstawiania sprzętu/ sprawdzenie podłączeń i poprawności działania urządzeń.
17:15 Przygotowanie sprzętu pod imprezę taneczną
19:00 Gotowość do imprezy
03:00 (+ 15-30 minut)
03:30 Zakończenie imprezy, rozpoczęcie demontażu
04:45 Zakończenie demontażu.
05:15 Dojazd pod magazyn/ wyładunek
06:00 Zakończenie wyładunku.
Jak widać, wykonawca realnie pracuje 24 h. Oczywiście ten czas pracy jest orientacyjny i może wynieść np. 22 h, lecz ten kto jest z branży dobrze wie w jakim tempie „zwija” się sprzęt nad ranem po imprezie wykonanej na 100 % zaangażowania.
Obsługa muzyczna imprezy okolicznościowej (wesela, poprawin czy jubileuszu), nagłośnienia, czy impreza dziecięca to mieszanka wielu uczuć skondensowanych w ciągu kilkunastu godzin lub czasem nawet więcej niż jednej doby.
Radość, satysfakcja i pozytywna energia pomieszana z dużym wysiłkiem fizycznym i „głową pełną utworów” do zagrania daje na prawdę pełne spektrum emocji i wrażeń.
Każdy, kto zajmuje się profesjonalnie obsługą muzyczną imprez dobrze wie jakie to uczucie, gdy już jest „po imprezie”- to pozytywne zmęczenie, nie daje zasnąć przez najbliższe godziny.
Pozdrawiam
Łukasz Bekas